در صورت لود نشدن عکس , این متن نمایش داده میشود
در صورت لود نشدن عکس , این متن نمایش داده میشود
بایگانی خرداد ۱۳۹۵ :: معاونت ورزشی پایگاه سیدالشهداء

معاونت ورزشی پایگاه سیدالشهداء

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


با توجه به حضور 24 تیم در این دوره جام ملت‌های اروپا، قوانین صعود از گروه‌ها دستخوش تغییراتی شده است.

......................................................................

به گزارش "ورزش سه"، طبق قوانین جدید، از 6 تیم حاضر در 6 گروه که در رده ی سوم کار خود را به پایان رساندند، 4 تیم که عملکرد بهتری از نظر امتیاز و سپس تفاضل گل داشته به دور بعد رقابت‌ها صعود می‌کند. در پایان شب دوم مسابقات، تنها حذف اوکراین قطعی شده وصعود سه تیم هم قطعی شده. اکنون 20 تیم دیگر در شب آخر برای صعود تلاش می کنند.

 


گروه A:


فرانسه با 2 پیروزی، صدرنشین گروه است و در صورت کسب تساوی در دیدار امروز مقابل سوئیس به عنوان تیم اول به دور بعد صعود خواهد کرد. سوئیس با یک پیروزی و 1 تساوی در رده ی دوم قرار دارد و در صورتی که امروز بتواند فرانسه را شکست دهد به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود می‌کند ولی یک تساوی هم برای قطعی شدن صعود آنها به عنوان تیم دوم کافی است.رومانی در دو بازی خود 1 تساوی و 1 شکست کسب کرده و در رده ی سوم قرار دارد.



در صورتی که آنها بتوانند آلبانی را شکست دهند، 4 امتیازی شده و در صورت شکست سوئیس مقابل فرانسه حتی می‌توانند به صعود به عنوان تیم دوم امیدوار باشند ولی در حال حاضر نیز شانس خوبی برای صعود به دور بعد به عنوان تیم سوم دارند. آلبانی که در دو دیدار قبلی اش شکست خورده، باید رومانی را شکست بدهد تا به صعود به عنوان یکی از تیم های سوم امید داشته باشد.

گروه B:


انگلیس با 4 امتیاز صدرنشین گروه است ولی جایگاه مطمئنی ندارد. با این حال کسب پیروزی مقابل اسلواکی صعود آنها به دور بعد به عنوان صدرنشین را قطعی خواهد کرد ولی شکست آنها مقابل اسلواکی و پیروزی ولز مقابل روسیه می‌تواند آنها را به رده ی سوم سقوط دهد.

 



اسلواکی و ولز با تعداد‌ گل‌های زده و خورده برابر در رد ه ی دوم و سوم جدول گروهشان قرار دارند و هر دو با کسب پیروزی مقابل حریفان به دور بعد صعود خواهند کرد؛ البته ولز به دلیل نتیجه بهتر در دیدار رودررو، شرایط بهتری دارد. روسیه،‌قعرنشین جدول گروه نیز 1 امتیازی است و در صورت شکست دادن ولز می‌تواند به صعود به عنوان تیم سوم یا حتی دوم امیدوار باشد.


گروه C:


آلمان با کسب 4 امتیاز صدرنشین گروه است ولی رقیب سرسختی مثل لهستان را هم امتیاز با خود و با یک تفاضل گل پایین تر در رده ی دوم می‌بیند. آلمان برای قطعی کردن صعودش به عنوان صدرنشین باید ایرلند شمالی را شکست دهد. لهستان نیز شرایطی مشابه آلمان دارد.



در صورت امتیاز از دست دادن آلمان و پیروزی لواندوفسکی و هم تیمی‌هایش،‌ آنها صدرنشین گروه خواهند بود. ایرلند نیز با 3 امتیاز در رده ی سوم جدول قرار گرفته و با شکست دادن آلمان، صعودش به دور بعد را قطعی خواهد کرد ولی آنها به عنوان تیم سوم نیز شانس خوبی برای صعود دارند. اوکراین با دو شکست در دو دیدار ابتدایی و با توجه به شرایط جدول، حذف شده است.


گروه D:

اسپانیا با کسب 6 امتیاز در صدر جدول گروه قرار گرفته و با کسب 1 تساوی مقابل کرواسی، صعود خود به عنوان صدرنشین را قطعی خواهد کرد. کرواسی نیز با 4 امتیاز در رده ی دوم قرار دارد و با کسب 1 تساوی مقابل اسپانیا، آنها هم به عنوان تیم دوم صعودشان قطعی می‌شود ولی در صورت کسب پیروزی می‌توانند به اول شدن نیز فکر کنند.



جمهوری چک با 1 امتیاز در رده ی سوم قرار دارد و در بازی پایانی خود باید به مصاف ترکیه برود. در صورت کسب پیروزی، آنها نیز می‌توانند به صعود به عنوان تیم سوم فکر کنند و ترکیه، قعرنشین جدول، با توجه به تفاضل گل 4-، شانس کمی برای صعود به دور بعد دارد.

گروه E:


ایتالیا صدرنشین مقتدر این گروه است که با کسب 6 امتیاز از دو بازی در رده ی اول جای گرفته است. آنها با کسب یک تساوی مقابل جمهوری ایرلند صدرنشین گروه خواهند بود.بلژیک در بازی دوم خود موفق شد 3-0 ایرلند را شکست دهد تا هم تفاضلش را بهبود ببخشد و هم با 3 امتیاز در رده ی دوم قرار بگیرد؛ هرچند با توجه به نتیجه دیدار رودررو با ایتالیا، شانسی برای صعود به عنوان تیم اول ندارد.



سوئد و جمهوری ایرلند با 1 امتیاز و تفاضل گل‌های

1- و 3- در رده ی سوم و چهارم قرار گرفته اند و برای صعود به عنوان تیم سوم به پیروزی در بازی آخر خود نیاز دارند.

گروه F:
آسان ترین گروه مرحله گروهی یورو با نتایجی عجیب همراه بوده است. مجارستان با 4 امتیاز صدرنشین جدول است و در بازی پایانی خود در صورت شکست دادن پرتغال به عنوان صدرنشین صعود خواهد کرد.

 

با این حال با توجه به تقابل این تیم با پرتغال و انگیزه های بالای سلسائو، ممکن است در صورت شکست این تیم مقابل شاگردان سانتوس و پیروزی ایسلند مقابل اتریش، آنها به رده ی سوم نیز سقوط کنند ولی در هر صورت می‌تواند صعودشان به دور بعد را قطعی دانست. ایسلند و پرتغال با شرایطی تقریبا مشابه در رده های دوم و سوم هستند و برای قطعی کردن صعودشان به دور بعد به پیروزی نیاز دارند. اتریش قعرنشین نیز با پیروزی در دیدار پایانی اش شانس خوبی برای صعود خواهد داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۳۷
پوریا عابدی


از جمع بهترین گلزنان لیگ برتر در فصل گذشته تعداد زیادی تیم‌های خود را تغییر دادند تا سرنوشت جالبی برای آقای گل‌ها در بازار تابستانی رقم بخورد.
...................................................................................
به گزارش "ورزش سه"، کمتر پیش آمده بود باشگاهی حاضر به از دست دادن بهترین گلزن فصل گذشته خود شود اما از آن جا که فوتبال ایران همواره دستخوش اتفاقات جالب توجه و غیر قابل پیش بینی است این بار هم این اتفاق رخ داد تا تعداد زیادی از برترین گلزنان لیگ پانزدهم جا به جا شده و تیم‌های خود را تغییر دهند. در زیر نگاهی می‌اندازیم به آخرین وضعیت گلزنان برتر لیگ پانزدهم و سرنوشتی که در بازار تابستانی برایشان رقم خورد.
مهدی طارمی
از همان روزی که پرسپولیس به خاطر تفاضل گل جام قهرمانی را به رقیبش استقلال خوزستان داد زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی آقای گل و بهترین گلزن پرسپولیس به گوش رسید و همان طور که پیش بینی می‌شد او مسیر رفتن به اروپا را در پیش گرفت. طارمی که در تیم ملی هم جایگاه خوبی را به دست آورده با توجه به سن کمی که داشت با مشتریان زیادی در اروپا روبرو شد و پرسپولیسی‌ها و برانکو هم مانع پیشرفت او نشدند. البته از آن جا که نه پرسپولیس مهاجم خوبی جذب کرده نه طارمی با تیمی اروپایی به توافق رسیده زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر این که ممکن است او در جمع سرخپوشان ماندنی شود.
محمد ابراهیمی
بهترین گلزن گسترش فولادی‌ها با بازی‌های درخشان نقش به سزایی در موفقیت‌های تیم تبریزی در نیم فصل دوم داشت اما این بازیکن هم به یکباره از جمع شاگردان فراز کمالوند جدا شد و راه تیم سابقش را در پیش گرفت تا بار دیگر به F14 تراکتوری‌ها تبدیل شود. محمد ابراهیمی در دو فصلی که برای گسترشی‌ها به میدان رفت جزو کلیدی‌ترین بازیکنان بود به همین خاطر کمتر کسی فکر می‌کرد این تیم او را از دست بدهد اما ابراهیمی هم اسیر سرنوشت گلزنان برتر فصل قبل شد و به تیم محبوب خود بازگشت.
مهرداد محمدی
پدیده جوان راه آهن بعد از سقوط این تیم به دسته پایین‌تر باید تیمش را تغییر می‌داد از همین رو به یکی از شاه ماهی‌های بازار تابستانی تبدیل شد و در نهایت هم وقتی همه منتظر سرخپوش شدن این بازیکن بودند مهرداد سر از نصف جهان در آورد تا برای سپاهان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر توپ بزند و امید اول گلزنی ویسی قلمداد شود.
امید ابراهیمی

کلیدی‌ترین و بهترین گلزن فصل گذشته استقلال با اتمام قراردادش با این باشگاه ساز جدایی کوک کرد تا راه لیگ قطر را در پیش بگیرد اما گویا پیشنهاد مالی عرب‌ها زیاد دندان گیر نبود تا امید استقلالی‌ها در مسیر بازگشت به این تیم قرار بگیرد. البته گفته می‌شود یک باشگاه داخلی هم به صورت پنهانی با ابراهیمی در تماس است تا او را از چنگ استقلالی‌ها خارج کند اما بعید به نظر می‌رسد امید تیم پرطرفدار پایتخت را رها کرده و به تیم دیگری برود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۹
پوریا عابدی

تیم ملی والیبال ایران سومین بازی خود در لیگ جهانی و آخرین دیدار در هفته اول را جذاب تر از همیشه برگزار خواهد کرد جایی که می تواند اولین برد خود را 



به گزارش "ورزش سه"،  تیم ملی والیبال ایران بعد از قبول دو شکست مقابل برزیل میزبان و آمریکا حالا در سومین دیدار خود به مصاف تیم ملی آرژانتینی می رود که شرایطی شبیه به ایران دارد و بدون برد تا سومین روز مسابقات به امید پیروزی راهی میدان می شود. این بازی از جهات مختلفی برای دو تیم دارای اهمیت است که کسب اولین برد در این دوره از مسابقات لیگ جهانی و رو در رویی لوزانو و ولاسکو از مهمترین آنها است.


این دو تیم بعد از عدم موفقیت در کسب پیروزی تا پایان هفته دوم لیگ جهانی 2016 از ساعت 4:00 روز یکشنبه رو در روی هم قرار خواهند گرفت تا لیگ جهانی برای ایرانی ها جذاب تر از همیشه شود و بدون شک تقابل دو مربی آرژانتینی هم زیبایی های خود را خواهد داشت.


تمام نکات این دیدار:


* این اولین دومین بازی ایران است که سرمربی دو تیم آرژانتینی خواهند بود، دیدار اول به جام جهانی 2011 ژاپن بر می گردد جایی که ایران با هدایت ولاسکو رو در روی آرژانتینی قرار گرفت که خاویر وبر آن را رهبری می کرد.
* این دیدار در فضایی کاملا متفاوت برای ایران برگزار می شود جایی که به میزبانی برزیل دو سرمربی آرژانتینی هدایت تیم ها را بر عهده دارند.
* دو تیم تا به اینجای لیگ جهانی موفق به پیروزی در بازی های خود نشده اند و یکی از این دو می تواند برای اولین بار در لیگ جهانی 2016 طعم پیروزی را بچشد.
* این اولین تجربه رائول لوزانو به عنوان سرمربی ایران خواهد بود که مقابل تیم ملی کشورش قرار می گیرد.
* لوزانو و ولاسکو دومین رویارویی با یکدیگر را تجربه می کنند. این در حالی است که آنها دیدار گذشته دو مربی به مسابقات جهانی 2010 ایتالیا بازمی گردد جایی که ولاسکو سرمربیگری اسپانیا و لوزانو هدایت آلمانی ها را برعهده داشت.
* ایران و آرژانتین تا پایان روز دوم موفق به برد در لیگ جهانی نشدند و یکی از این دو تیم در روز سوم طعم برد را خواهد چشید.
* این اولین دیدار دو تیم در لیگ جهانی والیبال خواهد بود اما قبل از این 3 دیدار دیگر مقابل هم انجام داده بودند که 2 بار ایران و یک بار آرژانتین موفق به پیروزی شده بود.
* دو تیم تنها موفق به پیروزی در 2 ست در این مسابقات بوده اند که قطعا یکی از آنها بعد از بازی سوم این عدد را به 5 خواهند رساند.
* ایران در هیچ از ادوار لیگ جهانی در دو بازی ابتدایی برد مقابل رقبا نداشته اما در اولین و سومین دوره حضور مقابل سومین حریف خود موفق به کسب پیروزی شده است.
* ایران و آرژانتین هیچگاه میزبان یا مهمان یکدیگر نبوده اند و 3 بازی گذشته آنها در لهستان و ژاپن انجام شده است و حالا چهارمین دیدار خود را در برزیل برگزار می کنند.


در تقابل مربیان آرژانتینی به دست بیاورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۳
پوریا عابدی

تماشاگران تیم فوتبال پرسپولیس از مسؤولان و حامی مالی این باشگاه می‌خواهند آقای گل فصل اخیرشان را حفظ کند.



به گزارش "ورزش سه"، درخشش مهدی طارمی در فصل اخیر لیگ برتر با زدن 16 گل و دادن سه پاس گل و همچنین تداوم این روند در تیم ملی موجب شد زمزمه جدایی‌اش از جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ و رفتن به یک تیم اروپایی از هفته‌های پایانی آغاز شود و پس از مسابقات قوت بگیرد.


طارمی بارها از علاقه‌اش برای رفتن به تیمی اروپایی عنوان کرده و هنوز هم این پروژه را با بررسی پیشنهاداتش بررسی می‌کند که در این شرایط باشگاه پرسپولیس نیز بیکار نمانده و در نقل و انتقالات برای جذب کاوه رضایی اقدام کرده ولی تلاش آنها نتیجه‌ای در بر نداشته است.


باشگاه پرسپولیس در هفته گذشته به شدت پروژه عقد قرارداد با مهاجم 24 ساله ذوب‌آهن را دنبال می‌کرد و حتی دو شب مدیران این باشگاه در دفترشان حضور داشتند تا توافق اولیه با او را نهایی کنند و از طرف دیگر جانشین طارمی را جذب کرده باشند ولی مسائل مالی و مباحثی که در بندهای قرارداد رضایی وجود داشت موجب شد تا آنها برای گرفتن او با تردید مواجه شوند.


اکنون که رضایی، پرسپولیسی‌ها را بیش از یک هفته منتظر گذاشته تماشاگران این تیم دیگر برای حضور مهاجم ذوب‌آهن تمایلی ندارند و این مسئله را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند.


پرسپولیسی‌ها همزمان با مطرح کردن این موضوع به شدت پشت مهدی طارمی آقای گل فصل گذشته لیگ برتر درآمدند و در صفحه اجتماعی این بازیکن و همچنین مدیران و حامیان پرسپولیس تقاضا کردند به جای دنبال کردن حضور رضایی، برای تمدید قرارداد با طارمی که در فصل اخیر 10 گل بیشتر از مهاجم 6 گله ذوب‌آهن زده و از طرف دیگر با جو تیمی سرخ پوشان آشنا است اقدام کنند.


آنها همچنین به مقایسه توانایی طارمی و رضایی می‌پردازند و معتقد هستند طارمی به غیر از چند هفته، یک مهاجم تمام عیار برای آنها بوده و از طرف دیگر رابطه صمیمانه‌ای با بازیکنان پرسپولیس ایجاد کرده است اما حضور رضایی و هماهنگی او با تیم زمان‌بر است.


تماشاگران پرسپولیس در گام اول دست به دامان حسین هدایتی که تاکنون از آنها حمایت کرده، شده‌اند و از او که چندی پیش گفته بود یک مهاجم طراز اول جایگزین طارمی می‌کند خواسته‌اند به جای جذب هر گزینه دیگری به دنبال حفظ آقای گل فصل اخیر باشد و اجازه رفتن او به تیم‌های خارجی را ندهد.


در پی درخواست مکرر هواداران پرسپولیس از هدایتی، او چند روز قبل با وکیل مهدی طارمی تماس گرفت که در آن مقطع اعلام شد نظر این مهاجم روی رفتن به تیمی خارجی است که ظاهرا هنوز هم روی آن تاکید دارد ولی با این حال باید منتظر ماند و دید آیا تغییری در نظر طارمی ایجاد می‌شود یا خیر.


بعد از آن تماس، هدایتی این قضیه را دنبال نکرده چراکه همواره نشان داده است در بحث جذب بازیکن ورود نمی‌کند و اگر باشگاه پرسپولیس نظری روی حفظ طارمی داشته باشد بودجه لازم را تامین خواهد کرد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۵۳
پوریا عابدی

قوی‌ترین وزنه بردار جهان در خصوص اینکه آیا به المپیک خواهد رسید یا خیر؛ گفت: برای حاضر شدن در المپیک 2016 ریو تمام تلاش خود را انجام می دهم و از نظر بدنی شرایط خوبی دارم.

به گزارش مازند اسپرت؛ بهداد سلیمی وزنه بردار ملی پوش کشورمان در خصوص آخرین وضعیت زانوی آسیب دیده خود تصریح کرد: به آمادگی جسمانی مطلوبی رسیده ام و در مسابقات جام فجر گزینشی المپیک شرکت کردم. فدراسیون، کمیته پزشکی، کادر پزشکی، جراح، فیزیوتراپ، روانشناس، دکتر تغذیه همه زحمات زیادی برای بهبودی ام کشیدند. کار حرفه ای دنبال شد تا دوره درمانی ام در زمان کوتاهی سپری شود. این مراحل درمانی تا المپیک ادامه دارد و زمان زیادی تا حضوری قدرتمندانه در این رویداد بزرگ باقی نمانده است.

وی ادامه داد: روند درمانی آسیب دیدگی زانویم خیلی خوب پیش می رود تا جایی که فشار تمرینات را زیاد کرده ام و مشکل خاصی وجود ندارد. دردی از ناحیه آسیب دیده ندارم. از نظر بدنی و جسمانی در شرایط خوبی هستم.

دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن برای حضور پرقدرت در المپیک از مسئولان ورزش درخواستی دارد که در این خصوص تاکید کرد: دو ماه تا المپیک باقی مانده و دراین زمان کوتاه احتیاج دارم تا امین نوروزی فیزیوتراپ کاربلد کشورمان در کنارم باشد تا آمادگی زانویم نیز به فرم خوب و ایده آل برسد. مسئولان تدابیری اتخاذ کنند تا این اتفاق رخ دهد.

سلیمی در خصوص وزنه زدن درمسابقات بین المللی جام فجر و گزینشی المپیک 2016 ریو خاطر نشان کرد: در مسابقات جام فجر و در حرکت یکضرب وزنه 205 کیلوگرمی و در حرکت دوضرب وزنه 231 کیلوگرم را مهار کردم. اگر می خواهم صاحب دومین نشان طلایی رنگ المپیک شوم، حتما باید به وزنه های 210 در حرکت یکضرب و255 کیلوگرم در دوضرب برسم.

وی ادامه داد: با اینکه الکساندر لوچف حریف روس در دسته 105+ کیلوگرم به دلیل دوپینگ از رقابت در المپیک2016 ریو خارج شده است ولی برای موفقیت در المپیک کار سختی دارم. ابتدا وزنه ها رقیب اصلی ام خواهند بود، سپس رقبای سرسخت دیگری همچون تالاخادزه گرجستانی و آلبگف روس در المپیک پیش رو حضور دارند که هر دو از شرایط خوبی برای رقابت برخوردارند. در هر حال هدف من رسیدن به نشان طلای المپیک و قرار گرفتن برای دومین بار روی سکوی قهرمانی این آوردگاه بزرگ و معتبر است.            

  

                                              

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۱۶
پوریا عابدی

ماه گذشته قهرمان المپیک 2012 لندن، در قزاقستان در این مهم ناکام شد

حال سووال اینجاست که آیا سوریان به ردیف مدعیان درجه اول برای کسب مدال در المپیک باز می گردد؟

عملکرد وی در مغولستان نشان می دهد، در کجای وزن 59 کیلوگرمی های جهان قرار دارد

با کسب سهمیه به وسیله روسیه شانس سوریان در مغولستان افزایش یافت  

عزیزاله اطاعتی : www.iwn.ir

کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به رهبری محمد بنا، حمید سوریان و امیر قاسمی منجزی را راهی اولان باتور مغولستان کرده است تا بلکه بتواند پیش از آخرین مرحله رقابت های گزینشی در استانبول ترکیه، با کسب 2 سهمیه باقی مانده تیم فرنگی ایران را برای حضور در المپیک 2016 ریو تکمیل کند.

پیش از این قرار بود سوریان همراه با بشیرباباجان زاده در مغولستان روی تشک برود که محمد بنا چند روز پیش به دلائلی که هرگز مطرح نکرد، قاسمی منجزی را که اخیرا در تایلند به مقام قهرمانی آسیا دست یافته است جایگزین وی کرد.

این یک استارت جدی برای سوریان در راه دشوار کسب مدال در المپیک 2016 ریو بوده و نشان خواهد داد وی پس از ناکامی در قزاقستان در کجای کار قرار دارد، اما نباید فراموش کرد که محمد بنا، دیگر اعضای کادر فنی و در راس همه اینها خود سوریان چه مرحله سختی را پشت سرگذاشته اند تا ستاره کشتی فرنگی جهان به این نتیجه برسد که خود وارد میدان شده و ثابت کند که با کسب سهمیه، توانایی کسب مدال در المپیک را دارد.

ماه گذشته در میان شگفتی کارشناسان ایرانی و جهانی، سوریان در رقابت های گزینشی المپیک در قزاقستان در همان کشتی نخست نتیجه را به حریف ژاپنی واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت .

پس از این شکست که همه از جمله محمد بنا را نیز در شوک فرو برد، ابتدا مطرح شد که سامان عبدولی جوان آینده دار وزن 59 کیلوگرم در گزینشی مغولستان شرکت خواهد کرد که حتی به اردو هم دعوت شد، اما محمد بنا در یک تصمیم منطقی و دور اندیشانه دوباره انگشت روی سوریان گذاشته و وی را برای حضور در مغولستان انتخاب کرد تا بلکه او با کسب سهمیه دوباره در مسیری قرار گیرد و دوباره بتواند سوریانی بشود که باید باشد.

در واقع محمد بنا با این ریسک و تصمیم سخت تلاش کرد دوباره سوریان به تحلیل رفته و از موجودیت واقعی خود دور شده را در مسیر قهرمانی و برگشت به روزهای اوج قرار دهد که روز جمعه همین هفته دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک باید به اعتماد بنا پاسخ داده و نشان دهد که در کجای جدول بهترین 59 کیلویی های فرنگی جهان قرار دارد.

اینکه سوریان یکی از نوابغ کشتی فرنگی سبک وزن های جهان در حداقل یک دهه گذشته به شمار می رود، شکی نیست  اما باید دید آیا این نابغه که از سال 2005 بوداپست مجارستان در هر مسابقه جهانی که شرکت کرده ، به کمتر از مدال طلا رصایت نداده و پس از ناکامی ناخواسته در المپیک 2008 پکن، مدال طلای المپیک 2012  لندن را نیز به ویترین افتخارات خود اضافه کرده است، خود را باز یافته و در مغولستان همان سوریان همیشگی خواهد بود یا خیر.

در واقع عملکرد این ستاره کشتی فرنگی جهان نشان خواهد داد که آیا محمد بنا توانسته است همچون دفعات گذشته سوریان را در شرایط مسابقه سطح بالای بین المللی قرار داده و روی کسب مدال طلای او در المپیک 2016 ریو حساب کند یا نه.

در این میان به نظر می رسد، کسب سهمیه وزن 59 کیلوگرم نماینده روسیه در گزینشی المپیک در قاره اروپا کار سوریان برای کسب سهمیه آسان در گزینشی مغولستان را آسان تر بکند، چراکه هر کشتی گیری از روسیه در مغولستان روی تشک می رفت، می توانست یک حریف قدرتمند و خطرناک برای سوریان محسوب شود.

به هر صورت تصور می شود، سوریان شرایطش با ماه گذشته در قزاقستان کاملا متفاوت باشد، زیرا از لحاظ روحی و جسمانی آماده تر است، انگیزه ایی به مراتب بالاتر از قزاقستان دارد، تعداد قابل توجهی از مدعیان طراز اول قاره آسیا و اروپا سهمیه کسب کرده اند و در اولان باتور حضور نخواهند داشت و اگر اتفاق غیر قابل پیش بینی نیافتد، کسب سهمیه المپیک دوراز دسترس نیست.

جان کلام اینکه کسب سهمیه برای سوریان آغازی دوباره خواهد بود برای تکرار مدال طلای المپیک 2012 لندن  که به اعتقاد بسیاری کارشناسان داخلی و خارجی او برای دسترسی به این مهم، همه فاکتورهای لازم را دارد، اگر از لحاظ روحی و بعد جسمانی اماده باشد و خوب هم سروزن برسد، در بین 59 کیلویی های جهان از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی از همه بالاتر است .

شکی نیست سوریان اگر بتواند در کنار محمد بنا از تمامی پتانسیل و تجربه گرانبهای 10 سال گذشته خود در بالاترین سطح رقابت های بین المللی استفاده کند، می تواند کاری را که بوایساسایتی یف ملی پوش وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد روسیه در المپیک 2008 چین انجام داد را انجام دهد و پس از آن به عنوان یکی از چهره های فراموش نشدنی کشتی فرنگی جهان از دنیای قهرمانی خداحافظی کند.

گزینشی جهانی المپیک 2016 در مغولستان 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۵
پوریا عابدی

دومین اردوی تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان در دو شهر ساری و اصفهان برگزار خواهد شد
handbal-saheli.jpg
به گزارش مازنداسپرت ؛اردوی تدارکاتی تیم ملی ساحلی نوجوانان از 23 خرداد 1395 در دو منطقه شمال و مرکزی کشور برگزار می شود.
 دومین اردوی آماده سازی تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان به طور همزمان در دو منطقه شمال و مرکزی کشور و با دعوت 25 بازیکن در ساری و 28 بازیکن در اصفهان از تاریخ 23 تا 27 خرداد برگزار می شاسامی دعوت شدگان در ساری:

ردیف نام و نام خانوادگی استان ردیف نام و نام خانوادگی استان
1 حسن اسماعیلی مازندران 14 صالح یازرلو گلستان
2 ایمان رضائی مازندران 15 محمدرضا غیاثی گلستان
3 پوریا قبادی نژاد مازندران 16 امیر خاک سیمار گلستان
4 سید نقی جمالی مازندران 17 سینا کمالی گلستان
5 پوریا دهقان مازندران 18 پارسا محمدی کردستان
6 رضا ذکائی مازندران 19 پیام قره باغستانی کرمانشاه
7 امیر محسنی مازندران 20 امیر حسین یوسفی آذربایجان غربی
8 امید رضا نساجی مازندران 21 مهدی سعیدی مازندران
9 میلاد اسماعیل زاده قزوین 22 محمد برزگری یزد
10 یونس آثاری خراسان رضوی 23 محمد دهقانزاده یزد
11 حسین سعید کیا خراسان رضوی 24 نوید تفکری یزد
12 پوریا فتاحی خراسان رضوی 25 صادق عامری یزد
13 فواد فرهادی تهران

 

ود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۶
پوریا عابدی

به گزارش بولتن نیوز: هم مجتبی جبارى و هم پژمان منتظری در حساس ترین برهه فصل که تیم هایشان به آنها احتیاج داشتند، ایران را ترک کردند چرا که پول قطری ها هم بیشتر بود و هم به صورت کاملا نقد و سهل الوصول. اما بدی مدیران قطری و کلا مدیران فوتبال در کشورهای عرب حوزه جنوبى خلیج فارس این است که هیچکس نمی داند فردا چه تصمیمی را می گیرند. پیش از این منتظرى و جبارى به دوستان خبرنگار خود گفته بودند قطر جاى مناسبی برای شان است و حالا حالاها قصد بازگشت به ایران و استقلال را ندارند. اما اتفاقات جدید در باشگاه الاهلى قطر موجب شده که این دو به شدت نگران آینده خود شوند. یکی از رسانه هاى معتبر قطرى که اکثرا اخبارش تائید مى شود، مدعى شده که کار جدا شدن منتظرى از الاهلى تمام شده و به احتمال فراوان جبارى هم علی رغم داشتن قرارداد یک ساله از این تیم می رود. برای پی بردن به واقعیت ماجرا تنها لازم است سری به اینستاگرام منتظری بزنید.

بازیکن الاهلى قطر با انتشار متنی تمایلش را برای بازگشت به استقلال نشان داده است. او که در میانه های راه چند فصل قبل ناگهان به صورت مخفیانه و شبانه راهی قطر شد و دست قلعه نویی و استقلال را در پوست گردو گذاشت ، حالا بازگشت منصوریان را به فال نیک گرفته و می خواهد بازگردد.از سوى دیگر جبارى هم بر خلاف سابق، خودش را متمایل به بازگشت نشان می دهد. اینها بدون شک معناى خاص خودش را دارد. مانند قضیه محمد نورى که پس از آگاهی از تصمیم مدیران المسیمیر قطر، شروع به مذاکره با گسترش فولاد و تراکتور کرد و از سوى دیگر هر روز در مصاحبه هایش از تمایل به بازگشت از پرسپولیس گفت.

البته با توجه به سطح نسبتا بالاى آمادگى جبارى و منتظرى، قطعا منصوریان با آغوش باز از آن‌ها استقبال مى کند اما مسئله مهم، زیرکی بازیکنان ایرانی است که حالا یاد گرفته اند چگونه از اخراج هاى خود، بازگشت قهرمانانه به تیم های سابق بسازند. البته اگر رقیب بهتری براى آنها در آن سو و حتی این سوی آب پیدا نشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۲
پوریا عابدی

"من لحظات بسیار زیبایی را در زندگی ام تجربه کردم. اما ناب ترین احساسی که در زندگی ام داشته ام لحظه ای بود که هنگام مناسک حج در صحرای عرفات ایستادم. احساس من در آن فضا وصف ناپذیر است. یک و نیم میلیون زائر برای طلب بخشش و شکر نعمت هایی که خدا به آنان عطا کرده با اشک و زاری در صحرا جمع شده بودند. این یک تجربه ی هیجان انگیز برای من بود وقتی که می دیدم افراد از تمامی رنگ ها، نژادها، ملیت ها، پادشاهان، سران قدرت و مردمان عادی از کشورهای فقیرنشین همگی با دو تکه پارچه ی سفید ملبس شده و فارغ از هرگونه حس غرور یا حقارت به نیایش با الله پرداخته اند. این جلوه ای عملی از مفهوم برابری در اسلام بود.”محمدعلی یکی از اولین چهره های مطرح در آمریکا بود که با مسلمان شدنش توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرد. عکس های وی بیش تر از سی بار سربرگ بسیاری از مجلات ورزشی قرار گرفت و نام و چهره اش به مردم سراسر جهان شناسانده شد.


محمدعلی کلی در سال ۱۹۴۲ در لوئیزویل، کنتاکی، از یک مادر باپتیست و پدر متودیست زاده شد. وی ورزش بوکس را از سنین جوانی به منظور خرید اتومبیلی برای والدینش آغاز کرد. هنگامی که به بیست سالگی رسید، بسیاری او را اسطوره ی بوکس در تمامی اعصار می دانستند. پس از پیروزی اش در بازی های المپیک رم در سال۱۹۶۰، وی در میان آمریکائیان به عنوان شخصیتی محبوب، خوش تیپ، جذاب و موفق شناخته شد.

یان فیلیپ ریمتسما، نویسنده دیگری که زندگی و رفتار کلی را زیر نظر داشته، معتقد است که این بوکسور برای سفیدپوستان آمریکا در سال های آغازین دهه ۱۹۶۰ یک تحریک جدی به شمار می آمد. به گفته این نویسنده، کلی کسی نبود که حاضر باشد از مواضع خود عقب بنشیند، به قواعدی پایبند باشد یا در برابر خبرنگاران ادب را رعایت کند. او درست در همان زمانی که احساس می شد، جامعه سیاه پوست در بسیاری موارد پایین تر از سفیدپوستان است، همواره می گفت که زیباترین است. ریمتسما این رفتار را سیاست کلی می داند.

در سال ۱۹۶۳ وی برای معرفی شایستگی های خود آلبومی با نام "من بهترینم” را منتشر کرد که باعث محبوب تر شدنش و در میان برخی افراد، موجب برانگیختن تمسخرشان شد.



اسلام و تغییری چشم گیر در شخصیت کِلِی:

هجده روز قبل از آن که وی سانی لیستون را شکست دهد و به قهرمان سنگین وزن جهان تبدیل شود، وی تحت تأثیر مالکوم ایکس قرار گرفته و به "مسلمانان سیاه پوست” پیوست. پس از مسلمان شدنش، تغییرات فاحشی در رفتار و شخصیتش ایجاد گشت. وی با تأکید بر اهمیت اسلام به عنوان نیرویی معنوی در زندگی اش، در مورد مؤفقیت ها و پیروزی های خود کم تر سخن گفت و از غرور و خود پسندی دست برداشت. کِلِی همیشه تأکید داشت که تغییر نامش به "محمد علی”، یکی از مهم ترین اتفاقات در زندگی اش محسوب می شود.

وی با وجود این که در آن دوران آمریکائیان از مسلمانان متنفر بودند، این کار را انجام داد. کمیسیون بوکس بسیار خشمگین بود به گونه ای که محمدعلیِ قهرمان به سرعت به شخصیتی پر از سوء ظن مبدل گشت.

در سال ۱۹۶۷ در مخالفت با جنگ ویتنام، وی به عضویت ارتش درنیامد. کمیسیون ورزشی نیویورک، مجوز بوکس محمدعلی را معلق و از به رسمیت شناختن وی به عنوان قهرمان سرباز زد. پس از این مسئله، حرفه ی محمدعلی بسیار مبهم است. گفته شده که در آن دوران وی فراتر از قوای جسمی اش به مبارزه می پرداخته است. متأسفانه در نهایت تشخیص داده شد که وی مبتلا به بیماری پارکینسون است و به دلیل همین بیماری درگذشت.محمد علی نام اصلی اش، کاسیوس مارچلوس کلی بود که پس از گرویدن به اسلام به محمد علی تغییر نام داد. او در ۱۷ ژانویه ۱۹۴۲ در ایالت کنتاکی آمریکا به دنیا آمد و در سال ۱۹۶۴ نام خود را به محمد علی تغییر داد.

محمدعلی کلی، یکی از مشهورترین بوکسورهای سنگین وزن جهان است. او پس از گرویدن به اسلام در فعالیتهای سیاسی نیز نقش داشت و به همین دلیل بیش از سایر قهرمانان ورزشی در جهان مطرح شد. وی همچنین در قرن بیستم عنوان یکی از بزرگترین قهرمانان ورزشی را نیز از آن خود کرد.

ماجرای مسلمان شدن کلی از زمانی رقم خورد که او در مسابقه‌ای در آستانه شکست خوردن از رقیبش بود، و در حالی که کلی نقش بر زمین شده و داور مسابقه شمارش معکوس می‌گفت، یکی از هواداران کلی که یک مرد مسلمان ایرانی بود، از کلی خواست که کلمه "یا الله” را تکرار کند.کلی بعد از تکرار "یا الله” به طرز معجزه آسایی جان تازه‌ای گرفت و رقیبش را شکست داد.بعد از پایان مسابقه از آن مرد درباره” یا الله” و ماجرا پرسید، و وقتی مرد برای او توضیح داد کلی تصمیم بر مسلمان شدن گرفت.

از آن پس کلی از همه خواست که دیگر او را با نام کاسیوس صدا نکنند و به جای آن، به او محمد علی بگویند. وی در همین رابطه گفت: "کلی نامی بود که به نیاکان برده من داده شده بود. من این نام را انتخاب نکرده‌ام و آن را نمی‌خواهم. من محمدعلی هستم، یک انسان آزاد و از همه مردم می‌خواهم که وقتی با من حرف می‌زنند یا درباره من حرف می‌زنند از این نام استفاده کنند”.

محمد علی سه بار قهرمان جهان شد و برای خود احترام بسیاری در دنیا به دست آورد؛ هم به دلیل استعدادش در بوکس و هم به دلیل مواضعش در ارتباط با تبعیض نژادی و جنگ ویتنام. به دلیل خودداری از پیوستن به ارتش آمریکا، عنوان قهرمانی از او سلب و از شرکت در مسابقات بوکس محروم شد.

او در سال۱۹۹۶ مدال طلای افتخاری المپیک را دریافت کرد. او گفت که مدال خودش را در اعتراض به نژادپرستی در رودخانه اوهایو انداخته بود.

محمد عل کلی حتی در بوکس هم عقاید ضد اورتودوکس داشت و مثلا” به جای آنکه مثل سایر بوکسورهای اورتودوکس هنگام دفاع دستهایش را بالا و روی صورتش بگیرد، آنها را در پایین میگرفت، همیشه فاصله اش با حریف نسبت به سایرین بیشتر بود و ضربات مشتش به سر از هر بوکسور دیگری بیشتر بود. اگرچه شاید این مساله در طول یک مسابقه ریسک بیشتری داشته باشد اما ضربات سنگین به اعضای بدن برای ناک اوت کردن حریف از روی رینگ موثرتر است و کلی معتقد بود نمیخواهد با فریب دادن دیگران قهرمان شود.

در ۲۷ ژوئن ۱۹۷۹ محمد علی اعلام بازنشستگی کرد و با دنیای پر هیجان رینگ و بوکس خداحافظی نمود. اگرچه در طی دو سال پس از آن مسابقاتی هم انجام داد ولی در آخرین مسابقه خود برابر ترور بربیک که ۱۲ سال از او جوانتر بود شکست خورد و پس از این شکست در سال ۱۹۸۱ با رکورد ۵۶ پیروزی، ۳۷ ناک اوت و ۵ شکست به طور کامل از بوکس کناره گیری کرد.

در سالهای بعد بیماری پارکینسون بر او غلبه کرد؛ بیماری ای که گفته می شد به دلیل ضربات متعدد به سرش در جریان مسابقات بوکس بوده است.

در زیر نقل قول‌های جالب محمدعلی کلی را که در طول این سالیان عنوان کرده است را می‌خوانید:

* دوستی و رفاقت، سخت‌ترین چیز در دنیا برای توصیف کردن است و این موضوع را در هیچ مدرسه‌ای به شما آموزش نمی‌دهند. اگر شما معنی دوستی و رفاقت را فرا نگیرید در واقع چیزی نیاموخته‌اید.

* "غیرممکن” تنها واژه‌ای بزرگ برای افراد حقیر است. برای اینکه آنها زندگی آسان‌تر و بهتری داشته باشند باید این قدرت را داشته باشند که تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنند. "غیرممکن” یک حقیقت نیست، بلکه یک باور است. "غیرممکن” اظهارنظر نیست بلکه شهامت است. "غیرممکن” بالقوه است. "غیرممکن” زودگذر است. "غیرممکن” هیچ است.

* اگر ذهن من بتواند تصورش کند و قلبم نیز باورش کند حتما می‌توانم به هر آنچه می‌خواهم دست یابم.

* از هر لحظه تمرین کردن متنفرم اما به خودم گفته‌ام که دست از تمرین نکش، این سختی را به جان بخر تا باقی عمر خود را به عنوان یک قهرمان زندگی کنی.

* تنفر از مردم به خاطر رنگ پوست‌شان اشتباهی محض است. مسئله این نیست که از چه رنگ پوستی بدتان می‌آید، مسئله این است که با این تفکر صددرصد در اشتباهید.

* قهرمانان در باشگاه‌های ورزشی متولد نمی‌شوند. قهرمانان از رویا، آرزو و دید درون‌شان به وجود می‌آیند. آنها باید مهارت و اراده داشته باشند ولی در این بین اراده ورزشکار باید از مهارتش قوی‌تر باشد تا تبدیل به قهرمان شود.

* روزهایت را نشمار، روی روزهایت حساب باز کن.

* همانند پروانه در آسمان شناور باش و مثل زنبور نیش بزن.

* هر روز طوری زندگی کن که انگار آخرین روز زندگی‌ات است، زیرا سرانجام روزی وقت رفتن خواهد رسید.http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/3/15/1672783_380.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۰۸
پوریا عابدی