در صورت لود نشدن عکس , این متن نمایش داده میشود
در صورت لود نشدن عکس , این متن نمایش داده میشود
تلاش مجددحمید سوریان برای کسب سهمیه المپیک2016 این بار در مغولستان :: معاونت ورزشی پایگاه سیدالشهداء

معاونت ورزشی پایگاه سیدالشهداء

ماه گذشته قهرمان المپیک 2012 لندن، در قزاقستان در این مهم ناکام شد

حال سووال اینجاست که آیا سوریان به ردیف مدعیان درجه اول برای کسب مدال در المپیک باز می گردد؟

عملکرد وی در مغولستان نشان می دهد، در کجای وزن 59 کیلوگرمی های جهان قرار دارد

با کسب سهمیه به وسیله روسیه شانس سوریان در مغولستان افزایش یافت  

عزیزاله اطاعتی : www.iwn.ir

کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به رهبری محمد بنا، حمید سوریان و امیر قاسمی منجزی را راهی اولان باتور مغولستان کرده است تا بلکه بتواند پیش از آخرین مرحله رقابت های گزینشی در استانبول ترکیه، با کسب 2 سهمیه باقی مانده تیم فرنگی ایران را برای حضور در المپیک 2016 ریو تکمیل کند.

پیش از این قرار بود سوریان همراه با بشیرباباجان زاده در مغولستان روی تشک برود که محمد بنا چند روز پیش به دلائلی که هرگز مطرح نکرد، قاسمی منجزی را که اخیرا در تایلند به مقام قهرمانی آسیا دست یافته است جایگزین وی کرد.

این یک استارت جدی برای سوریان در راه دشوار کسب مدال در المپیک 2016 ریو بوده و نشان خواهد داد وی پس از ناکامی در قزاقستان در کجای کار قرار دارد، اما نباید فراموش کرد که محمد بنا، دیگر اعضای کادر فنی و در راس همه اینها خود سوریان چه مرحله سختی را پشت سرگذاشته اند تا ستاره کشتی فرنگی جهان به این نتیجه برسد که خود وارد میدان شده و ثابت کند که با کسب سهمیه، توانایی کسب مدال در المپیک را دارد.

ماه گذشته در میان شگفتی کارشناسان ایرانی و جهانی، سوریان در رقابت های گزینشی المپیک در قزاقستان در همان کشتی نخست نتیجه را به حریف ژاپنی واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت .

پس از این شکست که همه از جمله محمد بنا را نیز در شوک فرو برد، ابتدا مطرح شد که سامان عبدولی جوان آینده دار وزن 59 کیلوگرم در گزینشی مغولستان شرکت خواهد کرد که حتی به اردو هم دعوت شد، اما محمد بنا در یک تصمیم منطقی و دور اندیشانه دوباره انگشت روی سوریان گذاشته و وی را برای حضور در مغولستان انتخاب کرد تا بلکه او با کسب سهمیه دوباره در مسیری قرار گیرد و دوباره بتواند سوریانی بشود که باید باشد.

در واقع محمد بنا با این ریسک و تصمیم سخت تلاش کرد دوباره سوریان به تحلیل رفته و از موجودیت واقعی خود دور شده را در مسیر قهرمانی و برگشت به روزهای اوج قرار دهد که روز جمعه همین هفته دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک باید به اعتماد بنا پاسخ داده و نشان دهد که در کجای جدول بهترین 59 کیلویی های فرنگی جهان قرار دارد.

اینکه سوریان یکی از نوابغ کشتی فرنگی سبک وزن های جهان در حداقل یک دهه گذشته به شمار می رود، شکی نیست  اما باید دید آیا این نابغه که از سال 2005 بوداپست مجارستان در هر مسابقه جهانی که شرکت کرده ، به کمتر از مدال طلا رصایت نداده و پس از ناکامی ناخواسته در المپیک 2008 پکن، مدال طلای المپیک 2012  لندن را نیز به ویترین افتخارات خود اضافه کرده است، خود را باز یافته و در مغولستان همان سوریان همیشگی خواهد بود یا خیر.

در واقع عملکرد این ستاره کشتی فرنگی جهان نشان خواهد داد که آیا محمد بنا توانسته است همچون دفعات گذشته سوریان را در شرایط مسابقه سطح بالای بین المللی قرار داده و روی کسب مدال طلای او در المپیک 2016 ریو حساب کند یا نه.

در این میان به نظر می رسد، کسب سهمیه وزن 59 کیلوگرم نماینده روسیه در گزینشی المپیک در قاره اروپا کار سوریان برای کسب سهمیه آسان در گزینشی مغولستان را آسان تر بکند، چراکه هر کشتی گیری از روسیه در مغولستان روی تشک می رفت، می توانست یک حریف قدرتمند و خطرناک برای سوریان محسوب شود.

به هر صورت تصور می شود، سوریان شرایطش با ماه گذشته در قزاقستان کاملا متفاوت باشد، زیرا از لحاظ روحی و جسمانی آماده تر است، انگیزه ایی به مراتب بالاتر از قزاقستان دارد، تعداد قابل توجهی از مدعیان طراز اول قاره آسیا و اروپا سهمیه کسب کرده اند و در اولان باتور حضور نخواهند داشت و اگر اتفاق غیر قابل پیش بینی نیافتد، کسب سهمیه المپیک دوراز دسترس نیست.

جان کلام اینکه کسب سهمیه برای سوریان آغازی دوباره خواهد بود برای تکرار مدال طلای المپیک 2012 لندن  که به اعتقاد بسیاری کارشناسان داخلی و خارجی او برای دسترسی به این مهم، همه فاکتورهای لازم را دارد، اگر از لحاظ روحی و بعد جسمانی اماده باشد و خوب هم سروزن برسد، در بین 59 کیلویی های جهان از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی از همه بالاتر است .

شکی نیست سوریان اگر بتواند در کنار محمد بنا از تمامی پتانسیل و تجربه گرانبهای 10 سال گذشته خود در بالاترین سطح رقابت های بین المللی استفاده کند، می تواند کاری را که بوایساسایتی یف ملی پوش وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد روسیه در المپیک 2008 چین انجام داد را انجام دهد و پس از آن به عنوان یکی از چهره های فراموش نشدنی کشتی فرنگی جهان از دنیای قهرمانی خداحافظی کند.

گزینشی جهانی المپیک 2016 در مغولستان 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۴
پوریا عابدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی